"Google" turi visas galimybes masiniam interneto lankytojų stebėjimui

Kai kurios interneto įmonės turi visas galimybe rinkti informaciją ne tik apie jų svetainėje apsilankančius vartotojus, bet ir apie tuos, kurie lankosi kituose tinklapiuose. Tai atskleidė pirmadienį paskelbtas naujasis privatumo tyrimas, kurį atliko Kalifornijos universiteto studentai.

Informatikos mokyklos studentai - Joshua Gomez, Travis Pinnick ir Ashkan Soltani – tyrė vartotojų lūkesčius. Jie nagrinėjo skundus, pateiktus Federalinei prekybos komisijai („Federal Trade Commission“), bei Kalifornijos valstijos ir privačių grupių surinktus duomenis. Studentai išnagrinėjo ir kompanijas, naudojančias slapukus aptinkančią programą „Ghostery“ ir kitas sekimo programas, renkančias informaciją apie svetainės lankytojus.

Paaiškėjo, jog labiausiai išsiskiria kompanija „Google“. Nemokamas produktas „Google Analytics“, leidžiantis surinkti statistinę informaciją apie svetainės lankytojus, buvo rastas net 81 iš 100 populiariausių svetainių. Reklamos kompanijos „DoubleClick“, kurią yra įsigijusi bendrovė „Google“, slapukai buvo aptikti 70 tokių tinklapių. Kompanijos „Microsoft“ programos „Atlas“ slapukai buvo rasti 60 tinklapių. „Quantcast“ bei „Omniture“ slapukų buvo daugiau nei 54 svetainėse. Šios išvados sutampa su kitais tyrimais: „AT&T Labs“ ir „Worcester Polytechnic Institute“ ištyrė daugiau nei 1 200 populiarių svetainių ir išsiaiškino, jog net 61 proc. svetainių yra su kompanijos „Google“ slapukais, 34 proc. - „Omniture“, o 24 proc. – „Microsoft“.

Studentai pranešė, kad ištyrus 400 000 interneto svetainių, kompanija „Google“ vis dar pirmavo (88 proc. tinklapių rasti jos slapukai), o kitų bendrovių dalis smarkiai sumažėjo. „StatCounter“ slapukai buvo rasti 7 proc. svetainių. Darant prielaidą, kad šie duomenys yra teisingi, galima prieiti prie išvados, jog „Google“ paslaugos, tokios kaip „Analytics“, „DoubleClick“ ir „AdSense“, yra naudojamos ir mažose, ir didelėse svetainėse.

„Aš nežinau, ar kas nors tyrė „Google“ slapukų aprėptį, - sakė Ashkan Soltani. – Mūsų duomenys rodo, jog „Google“ gauna apie vartotojus duomenis net tuo atveju, kai jie nesilanko šios kompanijos svetainėse. Mes netvirtiname, kad bendrovė duomenis surenka į centrinę duomenų bazę, tačiau tokia galimybė egzistuoja“.

Tuo tarpu bendrovė „Google“ tai neigia ir tvirtina, jog kiekvienoje svetainėje naudojami skirtingi slapukai. „Tai neleidžia vykdyti kryžminio svetainės stebėjimo“, - sakė „Google“ patarėjas Mike Yang. Jis taip pat užtikrino, kad su klientais sudarytos sutartys neleidžia sujungti duomenis, gautus iš įvairių paslaugų.

Kita vertus, šio tyrimo rezultatai gali būti perdėti. Daugelyje domenų yra tūkstančiai tinklapių. Jeigu vienoje iš svetainių yra slapukų, tai nereiškia, kad stebimi viso domeno vartotojai. Nepaisant to, duomenys yra stulbinantys.

„Tyrimas atskleidžia, kaip amerikiečiai suvokia privatumą, parodo kompanijų ir vyriausybės požiūrį į privatumo reglamentavimą“, - sakė studentams padėjęs Chris Hoofnagle. Jis taip pat teigė, jog Federalinė prekybos komisija turėtų imtis priemonių, kurios subalansuotų teises ir pareigas.

   

Facebook komentarai