Kaip televizijos laidos žiūrėjimas profesoriui baigėsi pokalbiu su Okeanijos sala

Kaune gyvenančiam piliečiui mobiliojo telefono sąskaitos išklotinė užminė mįslę: vyras pamatė, kad iš jo telefonu du kartus buvo skambinta į Šiaurės Marianų salų sostinę, apie kurią jis sužinojo tik susipažinęs su skambučių išrašu.

Kaunietis Rimvydas Ž. įsivėlė į kelias dienas trukusį detektyvą, kol išsiaiškino, kodėl jo skambučiai buvo sujungti su Okeanijoje esančiomis salomis. O viskas prasidėjo taip.

„Tikrindamas gruodžio mėnesio telefono sąskaitos išklotinę netikėtai sužinojau, kad „Omnitel“ sąskaitos tvarkymo sistema 2013 m. gruodžio pirmą dieną užfiksavo du telefono pokalbius numeriu 167007, 18 ir 14 sekundžių trukmės, kurie apmokestinti kaip dvi minutės – po 5,127 Lt kiekvienas, – pradėjo pasakojimą vyras. – Ir čia prasidėjo fantastika. Pasirodo, kad skambučiai buvo ne bet kokie, o tarptautiniai – į Saipaną“.

Rimvydas Ž. sutriko, nes pirmą kartą išgirdo tokį pavadinimą. Atlikęs paiešką internete jis išsiaiškino, kad Saipanas yra 650 km besitęsiančios Šiaurės Marianų salų sostinė ir didžiausia salyno sala maždaug 20 km ilgio ir 9 km pločio.

„Iki šiol apie ją nei buvau girdėjęs, nei juo labiau turėjęs kokių nors reikalų, dėl ko būčiau turėjęs ten skambinti“, – sunerimo mobiliojo ryšio operatoriaus klientas.

Suskubo blokuoti tarptautinius skambučius

Nusprendęs išsiaiškinti, kaip jo telefonu galėjo būti paskambinta į pirmą kartą girdėtą salą, vyras kreipėsi į „Omnitel“ Kauno centrinį padalinį. Deja, vyro teigimu, jam buvo pranešta, kad tokie skambučiai tikrai buvo fiksuoti ir pretenzijos turi būti skirtos ne operatoriui.

„Viena, ką gero pavyko ten nuveikti – paprašiau užblokuoti tarptautinius skambučius mano telefone, kad „Omnitel“ vaiduokliai neturėtų galimybės paskambinti dar kur nors į svieto pakraštį, kur tarifas dar didesnis“, – pasakojo Rimvydas Ž.

Pasak jo, 10 Lt – ne ta suma, dėl kurios verta eiti kryžių karus, tačiau, norėdamas išsiaiškinti tiesą, vyras nenuleido rankų.

„Nutariau vis tik išsiaiškinti situaciją „Omnitel“ klientų aptarnavimo telefonu“, – tęsė istoriją pašnekovas.

Pasak vyro, telefonu jis buvo patikintas, kad apskaitos sistema yra sertifikuota, klaidų nedaro, skambučiai užfiksuoti teisingai.

„Man paprieštaravus, kad rinkas numeris be „+“ ženklo negali būti tarptautinio operatoriaus, konsultantas patikino, kad tai nieko nereiškia, ir pridūrė, kad tai galėjo būti SMS žinutė nusiųsta 5 Lt labdara VšĮ „Penkta koja“. Tuo ir baigėsi konsultacija, kuri manęs niekuo neįtikino“, – kalbėjo vyras.

Iš naujo pasitelkęs interneto platybes kaunietis rado, kad „Penktai kojai“ iš tiesų galima aukoti pinigus trumpąja žinute, tačiau čia nurodytas numeris 1670, o ne 167007.

„Be to, tai būtų nurodyta išklotinėje ir suma turėjo būti 5,25 Lt, o ne išklotinėje pateikta 5,127 Lt“, – svarstė vyras.

Palaikė dainininką

Vis dėlto Rimvydui Ž. per kelias dienas pavyko pačiam išsiaiškinti, kaip jo telefonas užfiksavo skambučius į Saipaną.

„Per TV3 buvo rodoma laida „X-faktorius“, kurios žiūrovai buvo skatinami už 1 Lt mokestį balsuoti telefonu trumpuoju numeriu 1670 palaikant dalyvius, surenkant atitinkamą papildomą skaičių nuo 01 iki 09 – tarp skaičių sekos atsiranda ir 167007. Namiškiai priminė, kad gruodžio 1 d. 21.28 ir 21.29 val. iš mano telefono skambučiai numeriu 167007 kaip tik ir buvo palaikantys vieną iš atlikėjų“, – išnarpliojęs mįslę pasijautė pašnekovas.

Supratęs, kad toks numeris iš tiesų buvo rinktas, tačiau nežinodamas, kodėl šie skaičiai jį sujungė su Okeanijos sala, vyras vėl susisiekė su „Omnitel“ klientų aptarnavimo telefonu.

Atsiliepusiai konsultantei buvo paaiškinta, kad iš jo telefono tikrai buvo skambinta užfiksuotu numeriu, tačiau skambučiu norėta palaikyti televizijos laidos dalyvį, o ne kalbėti su Saipanu.

„Konsultantė, peržiūrėjusi duomenis, sutiko, kad įvyko skambučių peradresavimo klaida ir pažadėjo, kad sąskaitos duomenys bus ištaisyti“, – teigė pašnekovas.

Po trijų dienų, gruodžio 19 d., Rimvydas Ž. pasitikrino mobiliojo ryšio operatoriaus savitarnos svetainėje, tikėdamasis rasti ištaisytą klaidą. Deja, jokių pataisymų nebuvo. Vyras vėl skambino klientų aptarnavimo numeriu, jam buvo pažadėta perskambinti, tačiau žadėto skambučio vyras taip ir nesulaukė.

Vyras tikina, kad mobiliojo ryšio operatoriaus teigimas, kad mokėjimo apskaitos sistemoje negali būti sutrikimų – klaidingas.

„Bet kuri sudėtinga sistema, o tokia yra telefoninių pokalbių trukmės ir apmokestinimo sistema, veikdama negali visiškai išvengti atsitiktinių trikdžių ir klaidų. Sertifikuojant nustatomi tik galimi sisteminiai parametrų nuokrypiai bei jų atitiktis nustatytoms normoms. Joks sertifikavimas neduoda absoliučių garantijų. Tai aš galiu atsakingai teigti, kadangi teko dalyvauti sudarant mobilių operatorių sąskaitų tvarkymo sistemų sertifikavimo bandymų programą ir metodiką“, – teigė profesoriaus laipsnį turintis kaunietis.

Vis dėlto istorija Rimvydui Ž. baigėsi laimingai: sulaukęs gruodžio mėnesio sąskaitos jis pamatė, kad joje tarptautinių skambučių nebeliko.

Mobiliojo ryšio operatorius: tokios klaidos labai retos

„Omnitel“ atstovė spaudai Daiva Selickaitė patvirtino, kad kauniečio istorija gali nutikti, kai surinktas numeris sistemos suprantamas neteisingai.

„Gali pasitaikyti atvejų, kad, kai klientai surenka trumpąjį numerį kartu su balsavimo kodu, tai yra daugiau skaitmenų vienu metu nei yra trumpajame numeryje, kuris turėtų būti keturženklis. Apskaitos sistema jo neatpažįsta ir priskiria skambutį ne tai krypčiai. Tokie atvejai labai reti, ir mes proaktyviai stebime apskaitos sistemos veiklą ir stengiamės, kad tokie sujungimai sąskaitose būtų apmokestinti teisingai ir klientai dėl to nepatirtų jokių nepatogumų“, – patikino ji.

   

Facebook komentarai