Kaip už automobilius mokama kitose Europos šalyse?

Trečiadienį paaiškėjo, kaip Lietuvoje planuojama apmokestinti automobilius. Nors finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad greičiausiai bus pasirinkta apmokestinti automobilius pagal variklio tūrį, nes tai esą mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias būdas, ekspertai iškart pažėrė kritikos, kad toks variantas – atgyvena.

Siūloma, kad iki 1.5 l darbinio tūrio variklį turintys automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1.5 – 2.0 l – 170 Lt. Didėjant variklio tūriui, atitinkamai augtų ir mokestis. Pavyzdžiui, 2.0 – 2.5 l darbinio tūrio variklį turinčio automobilio savininkui tektų sumokėti 240 Lt, iki 3.0 l – 310 Lt, iki 3.5 l – 380 Lt, iki 4.0 l – 450 Lt, iki 5.0 l – 520 Lt, daugiau nei 5.0 l – 590 Lt.

Nors Lietuvos autoverslininkų asociacija jau seniai kartojo, kad automobilių mokestis neturėtų būti skirtas biudžeto skylėms lopyti, tačiau neslepiama, kad iš vairuotojų surinkti pinigai bus skirti pensijų kompensavimui.

Autoverslininkų nuomone, teisingiausias būdas yra apmokestinti automobilius pagal jų taršą. Būtent tokia praktika yra populiariausia daugumoje Europos šalių, kuriose egzistuoja automobilių mokestis.

Pateikiame Europos Komisijos 2013 m. duomenis, kaip įvairios šalys apmokestina automobilius.

Automobilių metinis mokestis Europos Sąjungos šalyse


Šalis

Kriterijai, kaip apmokestinami lengvieji automobiliai

Austrija Variklio galia Belgija Variklio darbinis tūris Bulgarija Variklio galia Kipras Variklio darbinis tūris; CO2 emisija Čekija Nėra Vokietija CO2 emisija Danija Degalų sąnaudos; svoris Estija Nėra Ispanija Variklio galia Suomija CO2 emisija Prancūzija Nėra Graikija CO2 emisija/variklio darbinis tūris Vengrija Variklio galia Airija CO2 emisija/variklio darbinis tūris Italija Variklio darbinis tūris, tarša Lietuva Nėra Latvija Variklio darbinis tūris, galia ir automobilio svoris Kroatija Variklio galia ir automobilio amžius Liuksemburgas CO2 emisija Malta Variklio darbinis tūris Nyderlandai CO2 emisija Lenkija Nėra Portugalija Variklio darbinis tūris; CO2 emisija Rumunija Variklio darbinis tūris Švedija CO2 emisija Slovėnija Nėra Slovakija Nėra Didžioji Britanija CO2 emisija/variklio darbinis tūris

   

Facebook komentarai