Kinija visuomenės informavimo priemonėse uždraudė minėti „Google“

Kinijos valdžios ir „Google“ priešprieša tęsiasi. Paaiškėjo, kad Kinijos visuomenės informavimo priemonėse primygtinai prašoma neminėti „Google“.

Žurnalo „New Yorker“ darbuotojas Kenas Auleta, išleidęs knygą „Googled: The End of the World as We Know It“, jau pardavė teisę versti savo kūrinį valstybinei bendrovei „China Citic Press“ ir suplanavo kelis susitikimus su skaitytojais. Viso to teko atsisakyti. Ar knyga pasirodys Kinijoje, Auleta nežino. Kinijos leidykla ignoruoja prašymus pakomentuoti situaciją. JAV knyga išleista praėjusių metų rudenį.

„Aš nusivylęs, net pasipiktinęs“, - sako Kenas. Jis nežino į ką reiktų kreiptis Kinijos valdžioje.

Kinijos leidykla įsigijo teises į kūrinį iki to, kai sausį „Google“ pagrasino uždaryti savo paieškos sistemą, jei valdžia ribos žodžio laisvę. Kovą bendrovę nukreipę kiniečių paieškos užklausas į necenzūruojamus Honkongo serverius.

Nuo to laiko Kinijos visuomenės informavimo priemonės turi ribotas galimybes informuoti apie „Google“. Joms taip pat rekomenduota informuoti apie konfliktą politiniame kontekste. Be to, kai kuriais duomenimis, valdžia neseniai primygtinai paprašė nieko neskelbti apie „Google“.

   

Facebook komentarai