Planšetinės „Microsoft“ ambicijos

„Microsoft“ vadovai su užsidegimu kalba apie naująjį savo gaminį – planšetinį kompiuterį „Surface“. Vis dėlto įmonė rizikuoja dar sykį nudegti ten, kur kartą jau ieškojo aukso gyslos.

Praėjusią savaitę pristatytas „Surface“ išvaizda primena daugumą kitų rinkoje esančių planšetinių kompiuterių. Kartu jis yra išskirtinis: turi specialų stovą, patogiai prijungiamą klaviatūrą ir naudoja „Windows 8“ operacinę sistemą.

Tiek įrenginys, tiek „Windows 8“ bus išleisti rudenį. Ar „Surface“ turi šansų rinkoje, kurioje įsitvirtinęs „iPad“ ir savo vietos ieško „Android“?

Ar žmonės pamėgs „Windows 8"?

Kol kas „Surface“ padoriai išbandė tik pačios „Microsoft“ komandos nariai – žurnalistams ir apžvalgininkams pristatymo metu buvo leista tik trumpai prisiliesti. Pirmieji verdiktai panašūs: įrenginys – daug žadantis, tačiau ką nors prognozuoti anksti. Ne tik dėl to, kad buvo leista išbandyti ne visas funkcijas. Tiesiog sunku pasakyti, ar žmonės pamėgs pačią „Windows 8“.

Naujosios operacinės sistemos pirmosios apžvalgos dviprasmiškos: vieni pastebi novatoriškos vartotojo sąsajos privalumus, kiti mano, kad ji trikdys vartotojus ir net gąsdina „Vista“ likimu.

Ir vartoti, ir kurti

Pagrindinis „Surface“ pažadas – galimybė ne tik vartoti turinį (kam ir skirtos šiuolaikinės planšetės), bet ir jį kurti. Todėl įrenginys turi ne tik integruotą stovą, bet ir specialų dėklą su klaviatūra. Ir svarbiausia, kad jame veiks visos programos, kokių tik gali prireikti, pradedant visaverčiu biuro programų paketu „Office“, baigiant nuotraukų redagavimo programa „Photoshop“.

Čia kyla du klausimai. Pirmasis – baterija. Planšetiniai kompiuteriai išskirtiniai tuo, kad be įkrovimo gali veikti visą dieną. Todėl jie neturi „sunkių“ programų, kurios kankintų procesorių ir eikvotų bateriją. Jei įsijungus reiklesnę programą „Surface“ veiks vos kelias valandas, jo ateitis gali būti miglota.

Antrasis klausimas – ar žmonės norės dirbti naudodami vos 10 colių įstrižainės ekraną? Žinoma, visada galima nusipirkti papildomą monitorių. Bet juk „Surface“ tikslas yra sumažinti ekranų skaičių, o ne jį padidinti (vienas įrenginys, galintis atstoti du – kompiuterį ir planšetę).

Paslapčių šydas

Grįžkime prie „Surface“ pristatymo renginio. Jis visiškai nepriminė „Microsoft“: buvo paslaptingas, griežtas, ribotas. Žurnalistai į renginį buvo pakviesti likus vos kelioms dienoms. Kompanija norėjo parodyti, kad turi „kažką tokio“, nors buvo nesunku pastebėti, kad pristatymas skubotas. Jau pačioje „Surface“ demonstracijos pradžioje įrenginys užstrigo ir jį teko pakeisti kitu.

Po pristatymo žurnalistai mažomis grupelėmis buvo vedami išbandyti „Surface“. Kelios minutės su viena planšete, kelios – su kita, o štai ir išėjimas su šalia jo laukiančiais gėrimais. „Čia kaip Disneilende“, – juokavo apsauginis.

Beje, išbandant planšetę nebuvo galima jos filmuoti iš arti, neleista išbandyti nei dėklo-klaviatūros, nei skirtingų programų – tik tas, kurios buvo įjungtos. Visa tai leido suprasti, kad įrenginys tebėra tobulinimo stadijoje. Užbaigtą produktą, matyt, bus leista išbandyti likus kelioms savaitėms iki prekybos.

Delsti nebegali

Pristatymo metu „Microsoft“ neužmiršo pasigirti savo ilgalaike patirtimi gaminant ne tik programinę, bet ir techninę įrangą: kompiuterines peles, klaviatūras, internetines kameras ir, žinoma, žaidimų konsolę „Xbox“ su judesio valdikliu „Kinect“.

Dabar, štai, ji sukūrė visiškai kitokį planšetinį kompiuterį. Žodžiu, jei „Apple“ šią nišą atrado, tai „Microsoft“ į ją pažvelgė kitu kampu.

Tačiau renginyje protingai nutylėta tai, kad „Microsoft“ jau bandė įžengti į planšetinių kompiuterių rinką. Tiksliau, jos pirmoji planšetė buvo išleista bene dešimtmečiu anksčiau, nei „iPad“. Pasisekimo ji nesulaukė ir buvo numarinta. Nenuostabu – tai buvo griozdiškas nešiojamojo kompiuterio hibridas, valdomas specialiu rašikliu, į kurio prisilietimus reaguota ne itin tiksliai.

Kodėl dabar grįžtama? Todėl, kad ilgiau laukti nebegalima. Kuo daugiau rinkos užkariaus konkurentai, tuo sunkiau bus ją atsikovoti. „Windows Phone“ patirtis parodė, kad žengiant į rinką, kurioje jau įsitvirtinę kiti, vien geros operacinės sistemos neužtenka – reikia ir puikaus gaminio. Telefonams „Microsoft“ pasikinkė „Nokia“, planšetes gamins pati. Technologijų rinkoje svarbiau būti ne pirmam, o geriausiam. Tad, žinant „Microsoft“ ir „Apple“ finansinį potencialą, galima tikėtis labai aršios kovos.

Du pasirinkimai

„Surface“ pirkėjai galės rinktis „Intel“ arba „ARM“ procesorių turinčią versiją. Abi jos turės 10,6 colio įstrižainės ekraną. „ARM“ procesorių naudojančios planšetės yra 9,3 mm storio – šiek tiek plonesnės už „iPad“ – ir naudoja operacinės sistemos „Windows RT“ versiją. Bus galima rinktis 32 gigabaitų (GB) arba 64 GB talpos versijas. Jos kainuos panašiai, kaip ir kiti rinkoje esantys planšetiniai kompiuteriai.

Keliais mėnesiais vėliau rinkoje pasirodysiantys „Intel“ procesorius naudojantys įrenginiai yra 13,5 mm storio ir turi „Windows 8 Pro“ versiją. Jie bus siūlomi su 64 arba 128 GB vidinės atminties. Šių planšetinių kompiuterių kaina bus panaši į „ultrabook“ klasės nešiojamųjų kompiuterių.

   

Facebook komentarai