Planšetinių kompiuterių savininkai varo infarktus gamintojams: nesilaikoma jokių vartojimų planų!

Lyg mums dar krizių būtų negana, skaičiai rodo, kad krizė ištiko ir visai neseniai beprotiškai augusią pasaulinę planšetinių kompiuterių rinką. IDC analitikai paskelbė, kad 2014 m. prekyba planšetiniais kompiuteriais augo tik 7,2 proc.

Nors tai reiškia, kad per metus pasaulyje jų parduota 235,7 mln. vienetų, planavusiems dar didesnį augimą negu prieš metus gamintojams tai skamba lyg mirties nuosprendis. Kas kaltas, kad 2013 m. 52,5 proc. augusi rinka taip smuko? Nejaugi planšetinių kompiuterių era baigėsi?

Skaičius paskelbę IDC analitikai nurodo, kad didžiausią įtaką nuosmukiui padarė radikaliai kritęs „Apple“ planšetinių kompiuterių „iPad“ populiarumas. Tiesą sakant, 2014 m. yra pirmieji, kai „iPad“ pardavimas sumažėjo. Tie patys IDC analitikai nurodo ir pagrindinę priežastį, kodėl neverta stebėtis tokiais rezultatais. Pasirodo kalčiausia… per gera anksčiau pagamintų planšetinių kompiuterių kokybė.

„Kai planšetinių kompiuterių rinka tik užgimė, buvo manoma, kad tokį kompiuterį, panašiai kaip ir išmanųjį telefoną, žmogus keis kas 2 metus. Tačiau atsitiko taip, kad daugelis įsigijusiųjų planšetes jomis linkę naudotis gerokai ilgiau negu trejus metus, dažnas ta pačia naudojasi ir ketverius.

Manome, kad pagrindinės tokio prieraišumo priežastys yra dvi. Pirma – senesni įrenginiai gauna programinės įrangos atnaujinimus ir toliau puikiai veikia. Ypač jei kalbėsime apie iOS įrenginius. Antra – vis daugiau išmanių funkcijų ir darbų žmonės atlieka išmaniaisiais telefonais, todėl planšetiniai kompiuteriai ir mažiau dėvisi, ir mažiau naudojami“, – pakomentavo pranešimą IDC pasaulinės mobiliųjų įrenginių pardavimo sekimo programos direktorius Ryanas Reithas.

Be to, ir patys gamintojai gerokai pažengė populiarindami universalius ir paprasto kompiuterio, ir planšetės funkcijas atliekančius įrenginius. Tiesa, tas pats R. Reithas pažymi, kad dauguma „du viename“ įrenginių šiuo metu veikia su „Windows 8“ operacine sistema, kuri kol kas vartotojų nežavi. Nepaisant to, būtent universalių planšečių su „Windows“ operacine sistema pardavimas 2014 m. augo optimistiškiausiai – net 67,3 proc. Palyginkime – prekyba „Android“ planšetėmis augo 16 proc., o „iPad“ – krito 12,7 proc.

„Yra ir keli nežinomi veiksniai, kurie tikrai paveiks planšetinių kompiuterių pardavimą ateityje. Kaip gamintojai priims „Windows 10“ operacinę sistemą? Ką „Google“ šioje srity nuveiks su „Android“ ir „Chrome OS“? Ar pasitvirtins gandai apie planuojamą „Apple“ produktų linijos atnaujinimą?

Nepaisant viso to, akivaizdu, kad planuojant planšetinių kompiuterių pardavimą reikia numatyti, jog vartotojai juos bus linkę keisti rečiau negu išmaniuosius telefonus“, – užbaigia savo pranešimą IDC.

Taigi į klausimą, ar baigiasi planšetinių kompiuterių era, lyg ir atsakyta: nė velnio ji nesibaigia. Tiesiog baigiasi beprotiškų pelnų iš šiek tiek atnaujintų planšečių era. Viena vertus, gerai – vadinasi, ateina branda. Kitą vertus – ar atlaikys dalis ir taip nuostolius patiriančių gamintojų tokį smūgį.

Tačiau vis tiek neaišku, kas nutiko tokios geros skaitmeninės technikos gamintojams, kad jie nesugebėjo paskaičiuoti, jog jų statistiniai pirkėjai pinigų nespausdina. O juk kartais jie dar turi ir kokią vištos koją nusipirkti, kad eilėje prie naujo „iPado“ nemirtų iš bado.

   

Facebook komentarai