Ruošiamas pirmasis „iPad“ skirtas skaitmeninis dienraštis

Korporacija „News Corp“ planuoja dar iki šių metų pabaigos pradėti leisti pirmąjį „Apple“ planšetiniams kompiuteriams „iPad“ skirtą skaitmeninį dienraštį „The Daily“.

Apie šį keletą mėnesių „News Corp“ visiškai slaptai vykdomą žiniasklaidos projektą korporacijos savininkas 79 metų Australijos milijardierius Rupertas Murdochas pirmą kartą viešai užsiminė vos prieš kelias dienas, duodamas interviu jam priklausančiam JAV palydovinės ir kabelinės TV kanalui „Fox Business Network“, praneša „Physorg.com“.

Tačiau jis apsiribojo tik pačia bendriausia informacija apie „The Daily“. Dienraštis „The New York Times“, remdamasis dviem neįvardytais šaltiniais „News Corp“ korporacijoje, pranešė, kad šis skaitmeninis dienraštis debiutuos rinkoje dar iki šių metų pabaigos.

Kito leidinio – JAV žurnalo „Forbes“ – duomenis, „iPad“ kompiuteriams skirtą skaitmeninį dienraštį leis maždaug 150 žurnalistų, redaktorių ir techninių darbuotojų. R. Murdochas esą šiam projektui vien pirmiesiems leidimo metams yra skyręs 30 mln. JAV dolerių biudžetą.

Teigiama, kad „The Daily“ tarytum apjungia tris Murdocho aistras – laikraščius, „iPad“ planšetinį kompiuterį ir naują internetinio turinio pardavimo būdą, suteikiantį galimybę generuoti pajamas tuo metu, kai popierinių dienraščių leidybos verslą vis labiau slegia mažėjantys tiražai.

Kalbama, jog R. Murdochas labai daug tikisi iš „iPad“ planšetinio kompiuterio, vadindamas jį priemone, kuri iš esmės pakeis susiklosčiusią situaciją ir galbūt išgelbės sunkius laikus gyvenančią laikraščių leidybos pramonę.

„Jų („iPad“ kompiuterių – red.) visame pasaulyje turėtų būti parduota dešimtys milijonų. Jie gali išgelbėti laikraščius, nes nebelieka popieriaus, dažų, spausdinimo ir transportavimo kaštų“, - viename interviu sakė R. Murdochas.

Jis pastebėjo, kad jei sumažės popierinių dienraščių, bet daugės skaitmeninių, nieko baisaus nenutiks. „Tai nesunaikins tradicinių laikraščių, tai tiesiog bus kitoks jų pavidalas“, - sakė milijardierius.

Kol kas nežinoma, ar „News Corp“ planuoja siūlyti mokamą „The Daily“ prenumeratą, ir jei taip, tai kiek galėtų ji kainuoti. Kai kurie R. Murdocho žiniasklaidos imperijos leidiniai apmokestino savo turinį internete, tačiau neteko didelės juos internete skaitančios auditorijos dalies.

Ekspertų skaičiavimais, praėjusiame ketvirtyje buvo parduota daugiau nei 4,4 milijono planšetinių kompiuterių, iš kurių 4,19 milijono buvo „iPad“. Kai kurie analitikai mano, kad kitais metais „iPad“ pardavimų apimtys sieks 45-48 milijonus vienetų.

   

Facebook komentarai