„TeliaSonera“ papildomai apmokestins „Skype“ vartotojus

Vis daugiau mobiliųjų telefonų vartotojų bendravimui naudoja IP telefonijos paslaugas. Dėl šios priežasties telekomunikacijų bendrovės praranda pajamas iš tradicinių paslaugų teikimo. Švedijos telekomunikacijos bendrovė „TeliaSonera“ nutarė nuo vasaros apmokestinti tokių IP telefonijos paslaugų kaip „Skype“ naudojimą.

Iš pradžių šios paslaugos bus apmokestintos Ispanijoje ir Švedijoje, praneša interneto portalas talouselama.fi .

Mobiliųjų technologijų sektoriuje pagreitį įgauna 4G internetas, drauge su šia paslauga populiarėja internetinė telefonija. Naudodami „Skype“, „Google Talk“ ir panašias programas žmonės komunikuoja naudodamiesi internetu. Šiuo metu „TeliaSonera“ 70 proc. pajamų gauna iš tradicinių balso telefonijos paslaugų teikimo.

Anot kompanijos, jeigu visi vartotojai įprastus skambučius iškeistų į IP telefonijos paslaugas, bendrovė netektų 70 proc. pajamų. Apie ši sprendimą „TeliaSonera“ pranešė, kai pristačius pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus tapo aišku, kad bendrovės pelnas mažėja.

Telekomunikacijų bendrovė pastebėjo, kad balso paslaugų vartojimo sumažėjimas yra proporcingas internetinių duomenų srauto padidėjimui. Vartotojai siekdami išvengti mokesčių už balso pokalbius stengiasi išnaudoti mobiliųjų telefonų galimybę prisijungti prie pasaulinio interneto tinklo.

Iki šiol „TeliaSonera“ visus internetu siunčiamus duomenis apmokestindavo vienodu tarifu, tačiau panašu, kad netrukus bendrovė pradės skirstyti siunčiamus duomenis į atskiras klases, tad IP telefonijos vartotojams teks sumokėti papildomą kainą.

Ispanijoje „TeliaSonera“ klientai kas mėnesį privalės mokėti 6 eurus už 100 megabaitų duomenų, kuriuos galės išnaudoti IP telefonijos paslaugoms. Ateityje bendrovė ketina panašią strategiją taikyti ir kitose rinkose. Be to, „TeliaSonera“ pristatys savo IP telefonijos paslaugų programėlę, rašo  „The Wall Street Journal“.

Pastaruoju metu kova tarp IP telefonijos ir mobiliųjų paslaugų operatorių sulaukė ir politikų dėmesio. Pernai Europos Komisija aiškinosi, kurios telekomunikacijų bendrovės riboja IP telefonijos naudojimą. Nuo to laiko telekomunikacijų bendrovės stengėsi neeskaluoti IP telefonijos klausimo, tačiau „TeliaSonera“ nuomone laukti nebegalima.

   

Facebook komentarai