„Tesla Motors“ ketina gaminti įperkamus elektromobilius

JAV įsikūręs elektrinių automobilių gamintojas „Tesla Motors“ šiuo metu gali pasiūlyti tik vieną labai brangų modelį – nuo 101 500 dolerių (238 tūkst. Lt) kainuojantį rodsterį, tačiau po septynerių metų ši bendrovė ketina pradėti konkuruoti su masinių automobilių gamintojais.

Iš JAV energetikos departamento gavusi 465 mln. dolerių (1,092 mlrd. Lt) lengvatinę paskolą „Tesla Motors“ iš brangių egzotiškų automobilių planuoja persiorientuoti į įperkamus šeimyninius modelius.

Jau kitais metais bus galima įsigyti penkių durų hečbeką „Model S“, kuris JAV kainuos nuo 49 990 dolerių (117 tūkst. Lt), o dar po šešerių metų ketinama pristatyti ir masinį elektrinį automobilį, kuris kainuos mažiau nei 30 tūkst. dolerių (70 tūkst. Lt).

Kitąmet debiutuosiančiu „Model S“ patogiai galės keliauti keturi suaugę keleiviai, o bagažinėje bus dar dvi atgal atsuktos atlenkiamos vietos vaikams. „Tesla Motors“ tikisi, kad per metus pavyks parduoti apie 20 tūkst. šių automobilių. Tai būtų tikrai nemažas šuolis, nes nuo „Roadster“ debiuto praeitais metais gamintojui pavyko parduoti vos apie 700 šių automobilių.

Gavusi paskolą iš JAV energetikos departamento bendrovė planuoja už 100 mln. dolerių (235 mln. Lt) pasistatyti motorų gamyklą, o likusius 365 mln. dolerių (857 mln. Lt) panaudoti automobilių surinkimo gamyklos Pietų Kalifornijoje atidarymui. Tikimasi, kad šios dvi naujos gamyklos leis sumažinti kaštus.

Dabar „Roadster“ modelio baterija sveria apie 454 kg, tad norėdamas kompensuoti šį svorį gamintojas naudoja lengvas anglies pluošto kėbulo detales. Kadangi „Roadster“ gamybos apimtys yra labai mažos, „Tesla Motors“ šiuos panelius gamina ne pats, o perka iš Prancūzijos bendrovės „Sotira“. Gamintojo atstovė spaudai Rachelė Konrad pastebi, kad naujoji surinkimo gamykla leis naudoti aliumininius kėbulo panelius.

„Tesla Motors“ mėgina sumažinti ir ličio jonų baterijos gamybos kaštus. Šiuo metu „Roadster“ baterija kainuoja net 30 tūkst. dolerių (70 tūkst. Lt). R.Konrad teigimu, per metus baterijos gamybos kaštai sumažėja 8-10 proc.

Su pilnai įkrauta baterija „Tesla Roadster“ gali įveikti 340 km, tuo tarpu netrukus rinkoje pasirodysiantys elektriniai „Nissan Leaf“ bei „Mitsubishi i-MiEV“ modeliai galės nuvažiuoti apie 160 km. „General Motors“ kuriamas „Chevrolet Volt“ gali įveikti 64 km, o po to įsijungia benzininis variklis, kuris krauna akumuliatorių.

Pasak R.Konrad, „Model S“ pirkėjams bus siūlomi trys skirtingos baterijos, su kuriomis galima įveikti atitinkamai 257, 370 arba 483 km. Gamintojas planuoja, kad baterijas bus galima keisti, tad esant reikalui pirkėjai mažesnės talpos bateriją galės pakeisti į didesnę.

   

Facebook komentarai