Turbinų gedimai: kaip jų išvengti ir ką daryti po remonto

Daugelis vartotojų stengiasi kuo pigiau įsigyti prekę ar paslaugą.

Turbinos remontas – ne išimtis.

Didžioji dalis Lietuvos keliais riedančių automobilių savo komplektacijoje turi turbiną. Kartais klaidingai manoma, kad turbina genda savaime: tiesiog kaip mechanizmas, nepaveiktas jokių išorinių elementų, kaip atskira dalis, išvarginta nuolatinio naudojimo ir dėvėjimosi.

Tačiau turbinos gedimus gali lemti begalė kitų faktorių. Paprastai sugedusi turbina – tiesiog kitų, jau buvusių gedimų ar priežiūros stygiaus rezultatas.

Stinga priežiūros

„Didžioji dalis sugedusių turbinų – per mažo automobiliams skirto dėmesio rezultatas: ne laiku keičiami tepalai, neatliekama diagnostika ir gyvenimo būdas „nuo gedimo iki gedimo“, – pasakojo ralio lenktynininkas, turbinų serviso „ETA Servisas" savininkas Ramūnas Čapkauskas.

„Didžiausia žmonių problema yra noras susitvarkyti greitai ir pigiai, ne iki galo išanalizuojant gedimą, siekiant ne tik pašalinti sugedusią dalį, bet ir pačią gedimo priežastį.

Kažkokia trumpalaikė strategija automobilių priežiūros atžvilgiu tikrai nėra veiksminga. Neužtenka išimti vieną turbiną ir įstatyti kitą – tai problemos neišspręs, tik atidės jos paieškas kiek vėlesniam laikotarpiui su dar daugiau investicijų.

Būtina atlikti pilną automobilio diagnostiką ir, pakeitus turbiną, imtis prevencinių priemonių, kad gedimas nepasikartotų. Tą visada kartojau savo serviso klientams. Jeigu norime, kad technika mums tarnautų, ja reikia rūpintis", – aiškino jis.

Keitimas problemos neišsprendžia

R. Čapkauskas pastebėjo, kad Lietuvoje žmonės, atvažiavę į servisus, nėra linkę gilintis į esamas problemas – jiems knieti kuo greičiau sėstis į savo automobilį ir palikti serviso teritoriją.

Problema iškyla prabėgus kiek laiko po turbinos pakeitimo. Jeigu tikroji gedimo priežastis nebuvo pašalinta, tas pats automobilis su sugedusia turbina greitai vėl grįš į autoservisą.

„Yra tokia autoservisų kategorija, kurie jiems atvežtas sugedusias turbinas tiesiog pakeičia restauruotomis.

Bet tai nereiškia, kad problema jau išspręsta – ji išspręsta trumpam ir nekokybiškai, neįsigilinus į gedimo priežastis, pašalinant tik rezultatą. Štai čia ir kyla nepasitikėjimas ne tik meistrais, bet ir automobilių servisais.

Iš kitos pusės, puikiai suprantu, kodėl klientas jaučiasi apgautas: jis toks ir yra. Rezultatas problemos neišsprendžia“, – tvirtino jis.

Kaip apsisaugoti nuo gedimo?

„Terminai ir datos, kada keisti automobilines alyvas ar kitus būtinus tikrinti ir keisti skysčius skirtos ne servisui, o automobilių savininkui. Netgi ir pakeitus turbiną restauruota, nereiktų pamiršti visų kitų automobilio elementų, kurie užtikrina sklandų darbą“, – aiškino R. Čapkauskas.

Anot technikos specialistų, pasirūpinus automobilio turbina, būtina pakeisti variklio alyvos filtrą, pačią alyvą, išplauti tarpinį oro aušintuvą bei pajungimo žarnas, oro filtrą, alyvos padavimo sistemos vamzdelius.

Šalia viso šio jau ganėtinai netrumpo sąrašo – patartinas EGR, karterio, alsuoklio filtro plovimas.

Didžiosios dalies problemų ir gedimų galima išvengti tiesiog atsakingai elgiantis su automobiliais – visa technika, kuria nėra tinkamai rūpinamasi, genda.


   

Facebook komentarai