Tylus „Volvo 7700 Hybrid“ – mažiau taršos miestiečiams, iki 35 proc. taupiau savivaldybei

Vilniuje, Švedijos ambasadoje, pristatytas „Volvo 7700 Hybrid“ autobusas – naujausias Švedijos gamintojų kūrinys, kurį jau užsakė Didžiosios Britanijos sostinės Londono bei Norvegijos sostinės Oslo savivaldybės, įvertinusios jo tylų važiavimą, mažą aplinkos taršą bei iki 35 proc. lėšų degalams sutaupymą.

„Sėkmingi bandymai Geteborge ir Londone parodė, kad hibridiniai autobusai keleivių vežimo bendrovėms leido sutaupyti iki 35 proc. dyzelino, iki 35 proc. sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį, o azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos lygis sumažėjo 40–50 proc.“, – sakė Are Knoph, „Volvo Trucks“ generalinis direktorius Baltijos šalims.

„Volvo“ hibridiniame autobuse sumontuoti du varikliai – dyzelinis ir elektrinis. Autobusui pajudant iš vietos ir greitėjant veikia tik elektros variklis. Įsibėgėjus virš 15 km/val. įsijungia 5 litrų darbinio tūrio 210 AG dyzelinis variklis. „Volvo 7700 Hybrid“ sustojus stotelėje ar prie šviesoforo dyzelinis variklis automatiškai išjungiamas. Autobuso stabdymo metu susidaranti energija panaudojama ličio jonų akumuliatorių baterijų įkrovimui. Ši technologija sumažina oro taršos ir triukšmo lygį miestų gatvėse.

„Švedijos Vyriausybė ir Švedijos transporto priemonių gamintojai ėmėsi ryžtingų veiksmų alternatyvių energijos šaltinių paieškai ir pritaikymui, kurie padėtų sumažinti transporto sektoriaus išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, oro taršą ir triukšmą“, – sakė Švedijos ambasadorė Lietuvoje Ulrika Cronenberg–Mossberg.

Pasak jos, Šiandien pristatomas Švedijos autobusų gamintojo „Volvo Bus Corporation“ hibridinis miesto autobusas „Volvo 7700 Hybrid“ galėtų būti viena iš alternatyvų Lietuvos miestų viešajam transportui ieškant ilgalaikių ekologiškų sprendimų.

Modernus serijiniu būdu gaminamas hibridinis „Volvo 7700 Hybrid“ autobusas spalio 6 d. prie Švedijos ambasados pristatytas Vilniaus savivaldybės atstovams ir UAB „Vilniaus autobusai“.  Vilniečiai šį 10 ir 26 maršrutais važiuojantį autobusą gali išbandyti spalio 5–11 d.

Apie „Volvo 7700 Hybrid“ autobusą su elektros ir dyzeliniu varikliais:

Gali vežti daugiau keleivių

12 metrų ilgio hibridinis „Volvo 7700“ autobusas sveria tik 100 kg daugiau už dyzelinį modelį. Kadangi ličio jonų akumuliatorių baterija įtaisyta ant stogo priekinėje autobuso dalyje, o hibride montuojamas dyzelinis 5 litrų darbinio tūrio variklis sveria mažiau nei įprastas šiame modelyje 9 litrų variklis, dėl geresnio svorio pasiskirstymo hibridinis autobusas su įrengtu oro kondicionieriumi, dvigubais langais ir informacine sistema ir 250 l degalų baku gali vežti 95 arba 5 keleiviais daugiau už varomą dyzeliniu varikliu. 

Bandymų rezultatai Lietuvoje

Šis autobusas jau pristatytas Kauno, Šiaulių ir Panevėžio gyventojams bei keleivių vežimo bendrovėms. Kauno gatvėmis hibridinis autobusas nuvažiavo 1570, Šiaulių – 732, Panevėžio – 630 kilometrus. Vairuotojams susipažinus su autobuso valdymu paskutinėmis bandymų dienomis užfiksuoti tokie geriausi degalų sąnaudų rezultatai: Kaune 26,9 l/100 km, Šiauliuose – 26,3 l/100 km, Panevėžyje – 26,5 l/100 km. Vidutinės dyzelinio autobuso degalų sąnaudos mieste siekia 37-45 l/100 km. Jos priklauso nuo įkalnių ir nuokalnių skaičiaus kelyje, vidutinio autobuso greičio, stotelių ir keleivių skaičiaus.

„Serijinė „Volvo 7700 Hybrid“ autobusų gamyba pradėta 2010 m. gegužės pabaigoje. Šiuo metu Europoje „Volvo Buses“ turi apie 130 hibridinių autobusų užsakymų. Europos Komisija iš Sanglaudos fondo Lietuvos viešojo keleivinio transporto parkui atnaujinimui yra numačiusi skirti  75 mln. Lt. Į šias lėšas pretenduoja penkių didžiųjų Lietuvos miestų keleivių vežėjai. Iš ES fondų viešojo transporto atnaujinimui būtų skiriama 85 proc. projekto sumos, o 15 proc. turės prisidėti paraiškos teikėjas.

   

Facebook komentarai